Moderat Iranier tycker folk i FAS 3 har dålig hygien!


Hanif Bali, at Göteborg Book Fair. Svenska: Ha...”För att bli inskriven i FAS 3 måste du varit arbetslös under lång tid, genomsnittet ligger just nu på runt 8 år, Plusjobbens motsvarande siffra låg på 2,5 år. Det betyder att fullt kapabla friska människor hamnade i en åtgärd som är designad för att de som varit borta från arbetsmarknaden så länge att de glömt hur det är att hålla tider, duscha, ha arbetskamrater och fungera på en arbetsplats.” – Hanif Bali

FAS 3, åtgärden där arbetsmarknadens sorgebarn hamnar. Eller vad var det du kallad dem Hanif? ”en åtgärd som är designad för att de som varit borta från arbetsmarknaden så länge att de glömt hur det är att hålla tider, duscha, ha arbetskamrater och fungera på en arbetsplats”. Så med ditt synnerligen dåliga argument så korrelerar dålig hygien med arbetslöshet? Vad har du för bevis för att det skulle vara så?

Troligtvis inget.

Så FAS 3 är bara en uppsamlingsplats för oduschade individer enligt Hanif Bali, det var ju någon annan som hade sådana uppsamlingsplatser för ”ohygieniskt” folk. Har inte Hanif Bali läst historia?

(M) – Arbete ger frihet?

https://swedenconfidential.wordpress.com/2012/02/04/moderaterna-och-reinfeldt-kopierar-hitlers-paroll/

Men det var bra att Hanif Bali klargjorde (M)’s ståndpunkt när det kommer till arbetslösa. Det gör det i alla fall lättare för mig som trogen (M)-väljare sedan 22 år att INTE rösta på er 2014.

https://swedenconfidential.wordpress.com/2012/03/04/grav-fornedring-hos-af-for-arbetssokande/

Angående Hanif Bali, du lär nog bli bortsopad av Riechfelt hoppas jag, ditt uttalande är osedvanligt korkat, även för att vara från en Iranier.

S.C.

IDIOTIN I SIN HELHET:

http://debatt.svt.se/2012/02/14/med-stefan-lofvens-plusjobb-vill-folk-stanna-kvar-i-arbetsloshet/

EN DÅRES FÖRSVARSTAL:

http://hejahanif.se/2012/02/27/att-skapa-sina-egna-nyheter/

ANNAN BLOGG:

http://lofjorden.wordpress.com/2012/02/15/varfor-ar-det-skillnad-pa-att-kranka-en-arbetslos-och-en-invandrare-om-jag-nu-skulle-hojta-javla-blatte-sa-skulle-det-bli-ett-valdans-liv-inte-sant/

13 tankar om “Moderat Iranier tycker folk i FAS 3 har dålig hygien!

  1. Kerstin Sandell skriver:

    Bali, och andra moderater älskar Fas3 så det här var endast ett populistiskt uttalande!
    Har en god vän (arbetslös arkeolog) som hamnade i Fas3: en ”systuga i Lunds kommun.

    ”Systugan” sydde bl a madrass- och kuddöverdrag åt kommunens förskolor. För en nettolön på 5600kr/månad för heltidsjobb 8tim/dag.

    Krav på att samtidigt vara aktivt arbetssökande vilket fick bli under den egna lunchen mln kl 12-13. Då hade naturligtvis alla andra i Sverige också lunch.

    Bali, du och alla andra i moderaterna och alliansen lever gott på alla som slavar i Fas3 för er. Skäms på dig!

  2. René skriver:

    Moderaterna tycks mer än desperata i sin mångkultursatsning i de egna leden. Det här stinkande uttalandet kan inte annat än slå tillbaka mot just det dom tror sig vinna med typer som denna.

  3. Nicole skriver:

    En del människor… Vad säger man… 😦

  4. acer skriver:

    Men hallå! Har någon sett en arab som tvättar sig innan ett besök i en simhall……..Är det en på hundra som tvagar ur röven ordentligt.
    Hur gött är det att simma i arabiskt rövsmör?

    • OLLE. skriver:

      Tja, såhär ser texter ut i Södertälje.
      http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=28711&beid=2062564

      Igår var vi i Södertälje. På ett badhus som heter Sydpoolen. Eftersom vi var på ett badhus i Östersund och barnen tyckte att det var så kul så tänkte jag mig att ett badhus i Stockholm kanske borde vara ännu bättre eller i alla fall minst lika bra som ett i Östersund men där misstog jag mig. I Östersund var det mysigt, rent, många olika barnpooler, god mat, lugn och behaglig atmosfär. I Södertälje var klimatet väldigt hårt. Hela tiden kände jag skräck och en fruktansvärd oro över att Ringo skulle skada sig. Barnen som var där var brutala, kastade sig, sparkade karatesparkar i luften, stänkte vatten på varandra med våld, skrek, det var ruffigt och osympatiskt och hela stället är uppbyggt av svinhala stenar så det kräver enorm koncentration för att inte falla som vuxen och Ringo kunde jag inte släppa en sekund för då föll han. Branta kakelkanor, kantiga kakeltrappor, smaklös mat och märkligast av allt var att ingen pratade svenska. Jag var i poolen, i cafét, i omklädningsrummet, i bastun. Mest var det arabiska, men andra språk också. Ganska mycket ryssar. Jag är helt övertygad om att de som var där inte uppfattade läget som jag. Jag tror att de lekte och åt och umgicks på sitt sätt. Det var bara inget för mig. Jag trivs bättre när det är som det var i Östersund där det var lugnt och barnvänligt. Inte av att få en kicksparkt i pannan och ett ”ey län ursäkta”, på det.

      Jag måste ta upp en sak till angående det här badhustet. Skyltarna. De vidriga skyltarna som är riktade till…djur? Ja, inte är de riktade till normalbegåvade civilisterade människor i alla fall. Hur kan man hänga ut såna här skyltar på ett badhus i Sverige? Att jag ska bli informerad om att jag ska tvätta mig på utsatta punkter och tvätta mig noga med tvål för att inte ta med mig mina läbbiga hudflagor in i bassängen. Att jag inte får bada i trosor och luktar jag klor så är det för att jag är smutsig. Jag vet inte vad som stör mig mest. Människorna som de här skyltarna är riktade till eller de människor som skrivit dem.

      Sydpoolen får två tummar ner av mig och hamnar på samma lista som Heron City, dvs inte-besöka-igen-listan.

      Alltså de uppmanar till att använda en tvål, kolla in bilderna som bloggaren fotat.

  5. PMS skriver:

    Detta ensamkommande barn är enbart patetisk.

  6. Robban skriver:

    Bra att ni kritisera men hans dumma uttalande har nog inget att göra med att han är iranier

  7. Kräket blockerade mig på Twitter i julas bara för att jag kallade honom för mohammedan. Din lilla råtta tillade han. Nu ser jag ännu mer fram emot dagen då denna persiska avskrädeshög blir utsopad från vårt vackra land.

  8. OLLE. skriver:

    Ja det är beklagligt att läsa vad denne vassnästa LANDSFÖRRÄDARE säger.
    Vad levde han på när han kom hit ??????? VEM försörjde honom ?
    .
    Jag antar att det var statens pengar, eller hur.

    Svensken är ett idogt arbetsamt folk tillskillnad från typ somalier som väller in, OCH som inte VILL arbeta.
    DE lever gott på bidrag, vilket INTE våra Svenskar kan göra. Jag tycker du Bali kan lukta på de skitiga somalier som vandrar runt i sina tält.
    DÄR hittar du riktigt skititiga fullt kapabla friska människor.
    Är det samma sak med dessa då menar du (Bali)
    Är det p.g.a.att de inte är på arbetsmarknaden som gör att de är så skitiga och luktar så illa?

    Varför tillåter jag mig att bli så arg.
    Jo därför att en snorunge som han som är en tvärhand hög (eller låg)sitter och gör sig grön på bekostnad av människor som far illa.
    Må han åka tillbaka till sitt hemland och uttrycka sig där.
    Att du försöker ursäkta ditt uttalande på bloggen gör dig ännu mindre.

    AVSKYVÄRDA MÄNNISKA.

Kommentarer inaktiverade.