Fick spöstraff för deltagande i lotteri


SHARIA Fem män blev piskade offentligt i den indonesiska provinsen Aceh efter att ha deltagit i ett lotteri, vilket är olagligt i den shariastyrda  provinsen. De fem dömdes av en lokal domstol på fredagsmorgonen till sex piskrapp var för olagligt spel. Straffet utfördes kort därefter. ”Alla fem blev piskade, eftersom de brutit mot sharialagen som förbjuder spel, sade åklagaren i målet.

De fem piskades offentligt där hundratals människor hade samlats för att titta på. Totalt greps 20 personer i januari då polisen upptäckte det illegala lotteriet. Men bara fem av dem hamnade i domstolen. Tre av dem dömdes för ha köpt lotter, medan de två andra dömdes för att ha organiserat och sålt lotter.

Borgmästaren i staden, Sa’aduddin Djamal, är stolt över hur mycket polisen har ingripit för att ”övervaka” folket under de senaste månaderna. Strikta sharia-provinsen Aceh, som ligger norr om Sumatra, är den enda delen av Indonesien som styrs av de islamiska lagarna. Resten av landet är sekulära.

Att gamla i Indonesien är att gambla

Norska TV2

Kapten_Krok ☺ -Kl 20.25-

Om Kapten_Krok

https://swedenconfidential.wordpress.com

8 tankar om “Fick spöstraff för deltagande i lotteri

  1. aa skriver:

    När Indonesien sänks i havet så hoppas jag de alla drunknar…

  2. madam skriver:

    Islam är en religion som ÄLSKAR att plåga sitt eget folk…samma tendenser har Freddan Reinfeldt. Inte undra på att han låter dom välla in över våra gränser och sakta men säkert ta över.
    Islamiseringen kan vara här för att stanna, snart kan svenskarna vara ett minne blott och vi lyder under sharialagens långa och hårda arm!
    Allt detta går att stoppa innan det går ännu längre. KÄMPA, sprid Sverigedemokraternas ideologi så mycket vi orkar innan det blir ännu värre, för SD ”got the power to stop this shit”!!

  3. Kam Asshfucpig skriver:

    Ja piska dom, våldta alla icke-muslimskasvenne–horor . Både Fredde ”skiljasig”Pedde och Jerzy Snickesnacke , vi älskar denna utveckling i vårat nya Svenne-vackra muslimska samhälle.

  4. AliasDL skriver:

    Inte nog med att tiotusentals dog i Aceh efter tsunamin 2004, nu skall de stackars människorna behöva dras med sharialagar också.

    Ju mer jag hör om islam, desto mindre tycker jag om det (=inte alls!).

    Till sist: Tack, Kroken för en bra blogg! Har med intresse läst dina inlägg på Flashback, PI, och AP. Du kanske t o m har kommenterat på ”I mitt Sverige” när den bloggen var som mest aktiv?

    • Kapten_Krok skriver:

      I mitt Sverige har jag garanterat skrivit på. Den bloggen är bra.

      • AliasDL skriver:

        Håller med dig om I mitt Sverige, det är ”originalet” på många sätt. Även jag skrev mycket där.

        Vettigt att du startade en egen blogg, särskilt PI hade ju några överkänsliga moderatorer…

        Ha en trevlig helg, Krok!

        • Kapten_Krok skriver:

          Tack, men jag fick hoppa in i denna eminenta blogg nån månad efter att kollegan startade den i samband med att PI la ner, så vi är två om det nu. Så jag är glad att jag blev ”insläppt” här. Bättre kollega är svårt att hitta.

          PI:s ”PINord” var ju helt knäpp ja. Undrar om inte det var ett troll. Trevlig helg tillbax.

  5. Misslyckande skriver:

    6 piskrapp – det tar man ju som en man!

    Men spränger du ihjäl kvinnor och barn blir det expressväg till 72 oskulder

    Muslimer är hycklare! Fredens religion!

    Ja vem vågar lämna den i de länderna med den kontrollen?

    Tänk er 6 piskrapp för att spela på drottninggatan vid kungliga huset vid bron vissa gör?

Kommentarer inaktiverade.