Rånarnas föräldrar krävs på skadestånd – alla är araber


Updated 16.00 – Alla sex rånarna var araber som rånat etniska svenskar – läs åtalet på egen risk som kom nu

VÄXJÖ Sex små kriminella gangsters i Växjö, alla mellan 15 och 18 år och åtalade för en lång rad personrån i Växjö under hösten 2011. Nu riskerar föräldrarna, tack vare den mycket logiska nya lagen, att få betala böter för att deras avkomlingar inte kan sköta sig i samhället. Trycket blir därigenom större på föräldrarna att uppfostra barnen väl, och ha koll så de inte ställer till med massa bus som tyvärr många löss i samhället gör.

I fredags började rättegången mot de sex misstänkta tonåringarna för en lång rad personrån i Växjö. Samtidigt krävs deras föräldrar på tusentals kronor i skadestånd. En regel som är väldigt logisk och som många andra länder använder sig av. Tanken med de nya reglerna, som infördes hösten 2010, gör att föräldrarna måste ta sitt ansvar och hålla ordning på telningarna de satt till världen.

Och i kölvattnet av detta ska det leda till färre ungdomsbrott. Men alla anser inte att detta är en bra lag. Till exempel de drabbade och deras anhöriga, av förståeliga skäl. Men resten av världen fattar nog vitsen med det hela.

– ”Det tycker jag är helt fel, ett bedrägeri. Det räcker med att han ska betala”, säger en nära släkting till en 15-åring som åtalats för flera rån.

– ”De har ett föräldraansvar och därmed är de skyldiga att se till sina barn som är under 18 år”, säger vice chefsåklagaren i Växjö, Yvonne Rudinsson. Enligt henne används skärpningen av skadeståndslagen relativt ofta.

De tre röda rödvinspimplarna i riksdagen, Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet motsatte sig skärpningen av denna lag och menade att de nya reglerna slår mot de familjer som redan i dag har knappa resurser. De ifrågasatte också om skadeståndskrav på föräldrarna verkligen kommer att minska brottsligheten bland ungdomar.

Professorn i kriminologi Jerzy ”Snickesnacki” Sarnecki var förvånande och glädjande nog en av dem som välkomnade regeringens förslag när det kom.

Updated:

Dessa små sex vidriga araber till avskum har systematiskt utfört grova personrån på etniska unga svenskar. Nu ska Växjö snart, som vi skrev om tidigare idag, få 404 nya sådana här rötägg vars ungar springer och rånar svenskar. Man får hoppas att Växjö mobiliserar sig och är beredda på att ta tillbaka sin stad. De sex vedervärdiga lössen som åtalats av Växjö tingsrätt är:

  • Abdi Abdillahi Hussein, 960812-0276, medborgare i Somalia
  • Abdir Kadir Mohammed Ajub, 951206-7852, Växjö
  • Hamid Rashid Bhram, 960310-6510, medborgare i Irak
  • Hussein Abdallah Taaha, 961015-2697, medborgare i Somalia
  • Mustafa Nor Nafaa, 931005-5778, medborgare i Statslös
  • Sekretessmarkerad arab, 960730-4053, medborgare i Sekretess,

Mål nr B 3095-11 Åtalet läses på egen risk här. Ta något lugnande innan ni läser.

Smp

Kapten_Krok ☺ -Kl 00.50-

Om Kapten_Krok

https://swedenconfidential.wordpress.com

14 tankar om “Rånarnas föräldrar krävs på skadestånd – alla är araber

  1. Vtuna skriver:

    Ditt äckliga lilla kräk.. Ta o sätt dig på mattan och flyg hem till ditt tält i öknen
    När skall ni fatta ni får aldrig respekt..
    Varje gång jag ser på er mår man illa
    Stick pys dunsta lämna bara mitt svenska land ditt cannabis rökande kamelarsel

  2. […] Nor Nafaa skrev här på SweCon den 10 april, 2012 kl. 23:38 följande: ”Säger så Här Mitt namn är Nor […]

  3. Nor Nafaa skriver:

    Säger så Här Mitt namn är Nor Nafaa jag är en av dessa grabbar som är anklagade jag har begått brott i mitt liv aldrig gömt mig aldrig har ståt där och erkänt mina fel när jag ett och ett halvt år slutar med brott blir jag anklagad igen då undrar jag är de så att vårt samhälle inte vill att vi ska lägga ner eller ? förstår att folket i allmänheten inte tycker om oss men då säger jag så här jag för andra brottet i mitt liv så är jag oskyldig och ändå blir jag dömd för de handlar inte om svensk och blatte eller araber de är för vi är igen kända sen innan ut av polisen från mig till polisen ni är sämst på ert jobb spiceielt i växjö samma med Socialtjänsten tyvär de är sanningen

    • Nils Andersson skriver:

      Far åt helvete din jävla dåre.

      • Nor Nafaa skriver:

        jag hoppas ni alla åker in i en rättgång och åker in antingen ni eller era barn så ni känner hur de känns för oss

    • Carl Johan skriver:

      Bara för att du ”slutar” med brott betyder det inte att dom brott du redan begått försvinner. Du döms i efterhand eftersom det är lång handläggningstid hos polisen. Så snarare får du det du förtjänar.

  4. Västanfläkt skriver:

    Bra artikel. Bra läsning här på SweCon.

  5. -45 skriver:

    Kostnaden för en pangad ruta i skolan var för de flesta av oss 40-talisters föräldrar en kännbar kostnad, renderade så gott som alltid ett kok stryk, ett observandum för föräldrarna att ha bättre koll och en minnesbeta för barnet som tidigt lärde sig var gränserna gick.Fungerade alldeles utmärkt i förebyggande syfte och få gjorde om bedriften.Om föräldrarna lever på det sociala ska skadeståndet krympa bidraget, som drabbar övriga familjemedlemmar, lika kännbart som på 40 talet då resurserna var små både för familjer o kommuner.Att stämma i bäcken fungerade perfekt fram till införandet av flumskolan och uppkomsten av batikhäxor på 60 talet, den nya födkroken för nyutexaminerade socialassistenter vars klientel aldrig fick krympa, enbart växa för att motivera deras ständigt växande verksamhetsområde.

    • Hakan78 skriver:

      Nu pratar vi inte ”panga rutor” utan betydligt grövre brott. Så vad blir boten för person-rån, misshandel mm? Individen ska bli straffad inte dem som inte begår brott, och jag tycker vi kan ta det längre då om som vuxen människa med all inlärning av moral o förnuft råkar ska vi säga trampa på gasen lite för fort låta bötes-lappen skickas till dina föräldrar, så dem får uppfostra dig lite bättre än vad dem gjort, man startar bara en onödig lavin dessa ungdomar kommer inte sluta begå brott då dem tycker det är coolt mm och till ja gud vet hur många procent så är det nybyggar kids.

  6. hummlan2 skriver:

    Vilka av dessa föräldrar har inkomst? Om inte så blir det skattebetalarna återigen som får stå för notan, som vanligt.

  7. Hakan78 skriver:

    Kan väl bara säga om straffet hade varit hårdare mot knoddarna som begår brott så kanske päronen sluppit betala böter, du som förälder kan vara en nagel i ögat på ungen o ändå så begår han ett brott. Väldigt tveksamt om du som förälder ska betala böter då, och om vi går ett steg längre så kan vi ju bötfälla våra pensionerade föräldrar om vi nu skulle råka bryta mot lagen, så ungdomsfängelse o tillrättavisning är vad dessa individer ska ha.

    • Zelotai skriver:

      Jag tycker ett samtal med socialtanten och en kram är enda som krävs. För du vet, de här stackars ”ungdomarna” har inte haft det så lätt. Det är den ”dolda rasismen” i samhället som är skuld till det hela och så är det hela givetvis en klassfråga också.

    • davidstirling skriver:

      Jag håller med dig i din synpunkt om straffutmätning – att skitungarna ska in på ungdomsfängelse för att hållas borta från ”marknaden” under viss tid. Efter avtjänat straff utvisning för familjen. Däremot tror jag faktiskt att detta med skadeståndsansvar hos föräldrarna kan vara en bra påtryckning på sådana här smågangstrar, särskilt om de kommer från länder med ”hederstradition”. Sedan det där med huruvida våra åldriga föräldrar ska ställas till svars ekonomiskt om du eller jag skulle hitta på någon skit – vi snackar om underåriga straffmyndiga och inte vuxna…

Kommentarer inaktiverade.