Nytt halalslakteri i Ramsele


TRAMSELE Ångermanländska Ramsele satsar på trams i framtiden i form av nytt slakteri med urgammal metod – muslimskt halalslakteri. Det blir konceptet för det nya slakteriet Rafnaslakt i ångermanländska Ramsele. Anno 2012 börjar vi springa bakåt i utvecklingen.

– ”Det enda som krävs är att en troende genomför slakten och att Guds namn uttalas i samband med avlivningen”, säger Nils-Erik Humlesjö i den ekonomiska föreningen Rafnaslakt.

Dock lovas det att djuret ska vara medvetslöst av bultpistol, när själva avlivningen sker, uppger, skriver Tidningen Ångermanland. Med andra ord ingen äkta halalslakt, och därmed också fullständigt meningslöst då muslimer refuserar oäkta. Nu är det haram.

NSD
Kl 03.20

Om Kapten_Krok

https://swedenconfidential.wordpress.com

19 tankar om “Nytt halalslakteri i Ramsele

  1. marcus gejbo skriver:

    fy fan va sjuka manniskor de finns
    se filmen i tidigare blogg man bli spysjuk
    jävla as de finns i de här sjuka jävla landet
    åt helvete med sånt här folk plåga dom istället
    på samma vis

  2. nostradamusinorr skriver:

    Slakten i Ramsele är helt i enlighet med svensk lag men den utgör på intet sätt halal- eller koscherslakt. Vid sådan får man inte bedöva eller döda djuret först, men skär helt sonika av delar av halsen så att det under flera minuter förblöder till döds. ”Vi gillar olika” slag av barbarisk slakt som Fredde brukar säga när han orerar om det svenska barbariet och kulturen som kommit utifrån.

  3. krille skriver:

    ramseleborna är desperata dom rövknullar sej själva

  4. Maria Lindström skriver:

    Fick sms från en vän i dag om detta – hon undrade om hon kunde polisanmäla slakteriet för djurplågeri och jag sade att det är väl klart hon kan – plus att hon skulle skicka meddelande till typ Djurens Rätt om det hela – vem vet kanske något kan göra skillnad?

    För vem farao vill ha lokalslaktat djur som genomgått hemsk åderlåtning medans en gubbe står och trallar på en truddelutt inte har med svensk kultur alls att göra.

    Om jag nu vore kristen (vilket jag inte är), men låt nu oss roa oss med tanken att jag var det – inte farao skulle jag vilja ha kött som är ”välsignat” av en muslimsk präst – det vore ju som en jude eller muslim skulle bli tvingad att käka griskött!! Äckligt Värre!!

    Nej, som jag sa – och jag betvivlar inte att min vän sitter på ändan och rullar tummarna – hon lär polisanmäla och meddela DR om detta. Kanske även fler djurrättsorganisationer – kanske vi alla skulle göra det?

    Trollkärringen funderar vidare… och nickar till sig själv – jag tror minsann att jag ska skicka ett mess till Djurens Rätt. Vem vet… alla bäckar små som de säger… bildar stor å…..

  5. hakan78 skriver:

    Herregud, varför kan man inte slakta muslimer på liknande sätt…o för o förnedra ytterligare innan avfärd till pedofilen så vänder vi deras svartmuskiga nunor från äckel mecka.

  6. Grillat är godast skriver:

    Humlesjö? Koppling till Mijöpartist Humlesjö?

  7. Anders Eriksson skriver:

    Någon som bevittnat en halalslakt? Fifaan!

  8. Nicole skriver:

    Blir så arg!

    Var är alla djurrättsorganisationer nu då?

    Ta seden dit du kommer, verkar det svårt, FLYTTA HEM isf!

    http://lofjorden.wordpress.com/2012/01/13/nej-det-ar-inte-okej-att-rattfardiga-djurplageri-bara-for-att-religionen-sager-sa/

    Mvh Nikki

  9. OLLE. skriver:

    Maiabomba tidningen till att börja med.

    http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6810859

  10. OLLE. skriver:

    Varför ingriper vi inte.
    Det här får inte fortsätta.
    Det är olagligt och det är djurplågeri.

    • Lena Johansson skriver:

      Tyvärr Olle. Det är inte olaligt.
      Djurplågeri av värsta sorten är vad det är.
      Har du sett videon där Reindfeldt säger ät något annat då!
      när han besöker ett svenskt halalslakteri? Det är o var så nonchalant att jag mådde illa. Tror inte Kapten Krok misstycker om jag delar med mig av ett par videor jag har sparat:


      • krille skriver:

        fy fan vad jag skäms å dina vägnar fredde neger du som aldrig jobbat i hela ditt liv bara rapat dynga och floskler hoppas framförallt äldre moderater ser igenom dej och din tomma hjärna……

  11. Jag trodde i min enfald att halal-slakt var förbjudet i Sverige? När ändrade regeringen på detta? Nån som vet? Har varit helt tyst i media om det i alla fall.

  12. Demokratbloggen skriver:

    I boskapsslakten på ett vanligt slakteri går det till så att djuret skjuts med en bultpistol och hängs upp och ner och så skär man halsen av djuret. Medan blodet droppar av skär man bort fötterna både uppe och nere, därefter skär man av hela huvudet.

    Om det ska vara halal så duger inte den här slaktmetoden, för djuret måste vara liggande med huvudet mot Mecka, och då tar det längre tid. Djuret måste vara vid medvetande och kämpa, annars pumpar ju inte blodet ut och gör köttet odugligt, eftersom djuret inte hänger upp och ner.

    Det här vet varenda slaktare, så det är ren lögn att man vill skjuta djuret med bultpistol, för då måste det ju hänga upp och ner efteråt och inte kunna vara vänd mot mecka.

    Så vad de säger i Ramsele är en medveten lögn!

Kommentarer inaktiverade.