91-årig kvinna rånad på sin halskedja


LINKÖPING Den gamla damen på 91 år var ute på en promenad när två mörkhåriga kvinnor med mörka kläder tog hennes halskedja i guld. Men den gamla damen klarade ut incidenten själv – med en militärisk röst skrek hon åt tjuvarna – så hon fick kvinnorna att lämna tillbaka kedjan. Incidenten skedde i måndags efter lunch bakom Ansgarskyrkan i Gottfridsberg, när kvinnorna kom fram till den gamla damen med en mässingskedja.

Tjuvarna, som man kan misstänka etniciteten på, gick fram till 91-åringen och ville ge damen en mässingskedja som de hängde på henne.

– ”Då tog de min halskedja och så går de”, berättar den 91-åriga damen.

Men när de tjuvaktiga skatorna var på väg ut på Hjälmsätersgatan genom ett valv, fick den gamla damen krafter från ovan och skrek att de skulle stanna.

– ”Jag var så himla arg så jag skrek stanna! Som ett kommando. Och kan du tänka dig att de stannar och jag får tillbaka kedjan”.

Kvinnorna avvek sedan spårlöst innan polis hann larmas. Den gamla damen berättar att hon efter händelsen haft svårt att sova. De båda tjuvaktiga skatornas signalement är en kvinna i 50-årsåldern, och en kvinna i 30-35-årsåldern. Båda var mörkhåriga och bar mörka kläder.

I Linköping ska det i maj, till Ullenhags stora förtjusning, bli ett zigenarjippo sponsrat av Linköpings kommun med minst 100 000 kronor. Förutom det ska alla zigenare få bo på det centrala hotellet gratis.

Detta jippo var SweCon ensamma att skriva om då vi fick inside info om hur det myglas i kommunhuset. Linköpings invånare får nog börja vänja sig att vissa människor värmer gärna händerna i andras fickor, tyvärr. Men att ge sig på en 91-årig gammal dam, det borde rendera spöstraff.

Corren

Kapten_Krok ☺ -Kl 08.00-

Om Kapten_Krok

https://swedenconfidential.wordpress.com

7 tankar om “91-årig kvinna rånad på sin halskedja

  1. […] background-color:#222222; background-repeat : no-repeat; } swedenconfidential.wordpress.com – Today, 5:30 […]

  2. jägarn skriver:

    Zigenare, så nu får den gamla damen problem med DO, detta kan bli dyrbart.

  3. madam skriver:

    Är det detta som kallas för arbetskraftinvandring?? Alltid ett sätt att försörja sig på…

  4. Sven Olsen skriver:

    Vad skönt att den gamla damen hade både mod och röstresurser att skrämma skiten ur dessa tjuvakärringar.

    Tänk om flera i samhället hade samma gå-på-anda. Det lär inte dröja förrän det bildas medborgargarden, privata vaktvärn, etc för att bekämpa den brottslighet som polisen p g a politisk agenda inte kan eller får göra något åt.

    VI kommer inte att förlora på det – DE gör!

  5. Davidstirling skriver:

    Ruter i den tanten!

  6. Fredrik Quisling alias Reinfeldt skriver:

    Använd låten som starter på personalfesten….vänliga hälsningar Maria Leisneeeeeeeeeeeeeeeeer

  7. Fredrik Quisling alias Reinfeldt skriver:

    Allting är så tomt och kallt se’n du stal allt och gick,
    ack, jag saknar så min ring som jag en gång fick.
    Blott för att jag ensam är vill jag en enda gång,
    döva hjärtats sorg i vin, musik och sång.

    Du svarte zigenare, kom spela din sång,
    i kväll vill jag glömma allt, som jag haft en gång.
    Du svarte zigenare, du lägger sordin,
    på smärtan i själen din, med violin.
    Låt stråken sjunga om vad själv du gömt,
    om alla hemmen som,du tömt.
    Du svarte zigenare kom spela en stund,
    och hjälp dej att glömma för en kort sekund.

    Vet ni säj, vad MENA är en dröm en vacker vår,
    när du nu kryssar i bidragen vår
    Sedan är minnena vad du med åren snott
    och du kan blott drömma , det blev mer än du trott

Kommentarer inaktiverade.