Patrik ”Kinapuff” Lundberg gråter ut igen


KRÄNKNINGSINDUSTRIN Det var väl ingen som undgick debatten förra året om Patriks tårdrypande snyftare om hur kränkt han var för att en tecknad kinesisk glad flicka satt som logo på godispåsen. Om möjligt så snyftar Patrik än värre nu. Läs hans gripande artikel, ta fram pappersnäsdukarna för gråten kommer att stocka sig i halsen på er. Någon hade kallat honom för det fula ordet kines, fast Patrik är korean, han verkar ha glömt det.

Denna bokstavshopsättare på tidningen hd.se måste lida av en extremt låg kränkningsnivå, kanske till och lägre än en korantrogen muslim. Vi låter Patrik berätta vad som hände den stackaren.

”Lördag morgon och nattens bränder är på väg att slockna. Jag står vid trottoaren och väntar på en taxi. En handfull människor passerar mig och en av dem börjar skandera: ”Kines, kines, kines”. Resten av sällskapet flinar. Han kanske är full, tänker jag. Han menar säkert inget illa. Han skämtar nog bara. Så jag håller mun tills de har passerat mig”.

Som vi alla vet är Patrik korean. Denna grabben, som påstås vara vuxen, verkar ha kraftiga vanföreställningar om saker och ting. Att man ens orkar bry sig om ett gäng fulla idioter skulle gapa något totalt orelevant efter en. Än värre att man orkar förnedra sig själv så till den milda grad att man tar åt sig, och sedan även skriver en utfyllnadsartikel i tidningen om det. Har Patrik inte större problem än detta ska han vara glad.

”I höstas skrev jag en krönika om hur jag som asiat får vänja mig vid sådana bemötanden, men debatten kom att handla om kinesen på Fazers kinapuffar. Jag undrade om en sådan bild hade tillåtits att existera med några andra svenska minoriteter, till exempel judar eller muslimer.

Incidenten i lördags fick mig att tänka på den där debatten, så jag ringde Fazer och frågade om de ska förändra påsen. En ny design kommer att lanseras under våren”.

Nu blir Patrik fullständigt rabiat, av detta svar som Fazer gav honom. Helst ville nog Patrik att Fazer skulle byta logo redan samma dag han tog upp det i höstas.

”Svaret satt som ett knä i skrevet. Jag står inför en deja vu. Kvällstidningarna kommer åter igen att påstå att jag omskrev förpackningen som rasistisk. Nyhetsbyrån TT kommer att referera till sin gamla text där det stod att det blev ramaskri, trots att ingen ännu hade uttalat sig i frågan. Tv-kanalerna kommer att bjuda in debattörer som drar paralleller till ”Tintin i Kongo” och Nogger Black”.

Killen verkar ha förföljelsemani dessutom. Varenda tidning och varenda TV-kanal kommer stalka honom och fördriva honom ur Sverige, får han det att låta som. Herregud, vem tror han att han är? Elvis? Det är ju synd om grabben, kan ingen akutläkare på psyket ta hand om honom innan han tar livet av sig.

”Internettrollen kommer att återuppta sin hatkampanj och folk hemma i stugorna lär sitta och diskutera om kampen mot främlingsfientlighet inte har gått för långt. De kommer att undra om det inte finns viktigare saker att fokusera på än en påse godis”.

Inte nog med att alla tidningar och alla TV-kanaler kommer jaga honom till stupet, nu är Internettrollen och hela svenska folket igång med en ”hatkampanj” mot stackars koreanska Patrik. Finns det någon i hela Sverige som inte hatar honom. Man måste byta pappersnäsduk igen, för tjugofemte gången, så tragisk är Patriks artikel.

”Tillbaka till lördagsmorgonen. Varför gjorde jag inget? Jag ville inte inskränka hans yttrandefrihet. Även om jag inte gillar att reduceras till en etnicitet och skrattas åt på öppen gata var det hans konstitutionella rätt att säga så.

Av samma princip har jag friheten att berätta att sådana scener utspelar sig i samhället hela tiden. Så tänk på detta: samtidigt som folk kommer att rasa över de nydesignade godispåsarna och säga att det finns viktigare saker att diskutera springer det runt folk som förnedrar sina medmänniskor i yttrandefrihetens namn.

(Men det får man väl inte säga i det här jävla landet?)”

Förstår ni att det är något allvarligt fel på denna mediahora! ”Det här jävla landet?” Passar inte galoscherna så flytta hem till Korea igen. Och detta är dagens journalister vi har på våra nyhetstidningar. Inte konstigt att tidning efter tidning gör tiotals miljoner i förlust.

Patrik kan varken vara eller känna sig svensk, för en svensk känner sig inte så här lättkränkt, och enligt lagen som Reinfeldt bestämt så kan han inte ens bli kränkt, som svensk. *snyftsnyft*

HD

Kapten_Krok ☺ -Kl 16.10-

Om Kapten_Krok

https://swedenconfidential.wordpress.com

15 tankar om “Patrik ”Kinapuff” Lundberg gråter ut igen

  1. […] bedöms ha ett begåvningshandikapp blir straffet lägre. Vi får hoppas att inte Patrik ”Kina-Puff” Lundberg blir kränkt nu […]

  2. […] Linck bedöms ha ett begåvningshandikapp blir straffet lägre. Vi får hoppas att inte Patrik ”Kina-Puff” Lundberg blir kränkt nu […]

  3. […] Linck bedöms ha ett begåvningshandikapp blir straffet lägre. Vi får hoppas att inte Patrik ”Kina-Puff” Lundberg blir kränkt nu […]

  4. madam skriver:

    Svennes kaviar (många nysvenskar kallar oss svenne) blir jag oerhört kränkt av, så ta bort det ur hyllan. Swede är kålrot på engelska, det blir jag kränkt av, för jag vill inte bli förknippad med det, så hitta på ett annat ord.
    Kan jag få några tusen nu för mitt lidande??

  5. Västanfläkt skriver:

    Ok. Vem vill köpa godis som har en ”jude eller muslim” på förpackningen?

  6. Hasse Eriksson skriver:

    Kan inte någon bjuda den här snubben på en enkel biljett till Korea! Hasse Eriksson

  7. Varg i Veum skriver:

    Vad Patrik inte tycks förstå när han pratar om yttrandefriheten är att lika stor rätt som han har att säga vad han tycker om kinapuffar och det som han upplever som rasism så har andra (jo, även såna som inte är kineser o.dyl….. faktiskt) säga vad de tycker om det han säger.
    Så hans problem är et ivärldsproblem ur yttrandefrihetssynpunkt.

  8. mena_operator skriver:

    Jag frågade min asiatiska fru som aldrig sett ”kinapuffar”, om hon blev kränkt av deras loggo. Svaret blev ”Nej, varför skulle jag bli det ?”, och rykte på axarna på ett sätt som en fru dumförklarar sin make. Jag förklarade då ivrigt bakgrunden till detta galna påstående vilket hon då svarar. ”Det är Sverige, alla är kränkta i Sverige, tror det måste vara nått i vattnet”. Ja, tänk om det var så enkelt, det är nått i dricksvattnet som gör att denna ”kränkande atmosfär” ligger så tät över Sverige. Om det bara var så enkelt….

    • S.C. skriver:

      Jag undrar hur kränkt den här kraken skulle vara om han gick in i en affär i Asien. Varenda förpackning har någon sneögd gubbe, tant eller bäbis på sig.

      • mena_operator skriver:

        Hehe, så sant ! Det skulle nog bli känslomässig härdsmälta om han kom ner hit till värmen.

  9. Melanie Eliasson skriver:

    I Korea talar man samm språk som i norra Kina så det finns stora likheter. Koreaner uppvisar dessutom stor likhet med kineser från norra Kina.

    Om nu puckot har problem med kineser (rasistvarning) kan han väl lämpligen ta det med en hjärnskrynklare eller två?

  10. Bengt skriver:

    Han anser att han blir förnedrad när han kallas kines (vilket är rasistiskt – koreaner är finare än kineser). Och han gör ändå en koppling mellan sig och KINApuffar. Kan han äta apelsin, tro? Det betyder ju kinaäpple. Är inte det samma som negerboll för honom?

  11. Hakan78 skriver:

    Visste inte att man ska förklara ordet kines, korean mm med nån annan beteckning! Hädanefter om nån jävel kallar mig svensk så ska jag anmäla dem till dumombudsmannen o yrka skadestånd, hoppas man får stålar så man kan donera till denna dunder sajt, eller hoppas o hoppas det är ju nåt som kan inträffa

  12. Hasse skriver:

    Ungefär som om jag skulle bli oerhört kränkt om någon kallade mig norrman eller dansk.

  13. Davidstirling skriver:

    Insamling för en enkelbiljett till Nordkorea anyone?

Kommentarer inaktiverade.