Två skjutna i Malmö – båda kriminella nybyggare (Updated 31 jan 05.50)


MALMÖ De två skjutna igår natt är som vanligt – invandrade kriminella tölpar. Och skytten är givetvis även han känd sen tidigare. Det 19-åriga offret ska enligt obekräftade källor vara en Ahmed som kallas för ”Batte”, och sköts i lilltån. 21-åringen ska heta Riyadh och låg kvar på sjukhuset för operation efter skottskadan i benet.

De två pensionsräddarna skottskadades vid 03.30-tiden i korsningen Baltzarsgatan och Kalendegatan mitt i centrala Malmö. Kort därefter grep polisen skytten efter en kortare biljakt på Fiskehamnsgatan. De som skottskadades i benen och foten är sedan tidigare kända av polisen, säger polisens länsvakthavande befäl Marie Keismar.

Skjuten i lilltån - skyttarna verkar ha vit käpp i Malmö

Ahmed ”Batte” har Facebook, och på sin vänlista finns en André Antee Carlsson från Malmö som lägger upp bilden, (som ses nedan nr 1), och tillsammans med texten – (genom en Iskandarani Khalil Acab, 17 år): ”Bror du kommer klara dig din jävla krigare! ♥ ♥” (den lilla bilden nr 2).

Nr 1

Nr 2

Updated 30 jan 23.35 – Den 22-åring som sitter anhållen för mordförsöken tidigt i lördags morse tillhör den inre kretsen i M-falangen, troligtvis alban då de flesta är det i M-falangen. Schajasen sköt sina offer i hörnet Kalendegatan- Baltzarsgatan vid 03.30-tiden i lördags morse. SweCon jobbar på att få fram ett namn på schajasen.

31 jan 05.50Skytten från M-falangen som är anhållen för mordförsöken passerade med sin bil korsningen Baltzarsgatan-Kalendegatan tillsammans med två jämnåriga kvinnor i bilen. De två skjutna ska då ha ropat något till kvinnorna. Den kränkta invandraren med pistolen upplevde ropen som något nedsättande, tände direkt och skulle spela macho inför ”brudarna”. Så han tog fram en pistol och sköt dem. Idiot.

Uppdateringar kommer om värdefull information kommer upp.

Relaterat
Vapenbeslagen i Malmö

Kapten_Krok ☺ -Kl 21.00-

Om Kapten_Krok

https://swedenconfidential.wordpress.com

14 tankar om “Två skjutna i Malmö – båda kriminella nybyggare (Updated 31 jan 05.50)

  1. atenisen skriver:

    Imed att jag va en av dom som satt i bilen och den du kallar idiot är min pojkvän vet jag mer än någon annan. Yttra inte dig utan fakta..

    • S.C. skriver:

      Berätta vad som är fel istället. Uppenbarligen är du ju lite halvt utvecklingsstörd och kanske inte fattar bättre?

      Jag frågade vad som är fel i artikeln.

      Idiot är man om man är beväpnad i Sverige. Det finns ingen som helst anledning om man inte är korkad kriminell babian.

      • atenisen skriver:

        Oj lilla vän va tuff du va där, du verkar ha ett jävla agg mot invandrare. Kanske blivit rånad på vecko pengen när du va liten? Nawww stackarn . Precis som att alla invandrare har ett vapen och är våldsamma . Va lasermannen invandrare? Hmmm i think not. Jobbigt liv du måste ha, har inget annat för dig än att skriva
        Och kritisera andras liv och händelser. Du verkar så jävla dum så jag tycker nästan synd om dig. Istället för att kritisera och peka finger på folk gör hellre något positivt, bli polis ut på gatan med dig och lös problem ist för att peka ut och komma med dina egna åsikter om du är så jävla engagerad och upprörd. Men det är så klart lättare att snacka skit om andra, peka
        finger. Skaffa dig ett par kulor stop bitching like a pussy! Vått i trosan? Kan tänka mig vilken vidrig pessimistik människa du är, nu ska du då fortsätta jucka mot avgasröret, förstår att du är sexuellt frustrerad . Ciao

        • S.C. skriver:

          Nä, jag har ett jävla agg mot idioter som skjuter andra för småsaker. Om de är invandrare eller svenskar spelar ingen roll.

          Nu råkar ju din pojkvän vara en lågbegåvad invandrare, något annat kan man ju knappast kalla han för om man åker runt och skjuter folk på måfå.

          Jag har inget jobbigt liv, jag har inte en kriminell respektive som du.

          Tycker du inte man kritisera folk som skjuter andra eller, jag tror din morsa tappade dig ner för en trapp med flit, för man kan väl inte vara så korkad från början.

          Men fortsätt du dit liv ner i toaletten, du har ju ingen vidare bra start och det lär ju inte fortsätta bättre. Du har säkert redan börjat horsa och hora. Annars skulle du ju inte kunna vara så jävla avtrubbad att du skull kunna sitta och försvara någon som skjutit någon annan.

          Ta dig ur skiten medans tid är, det är mitt råd till dig.

          • atenisen skriver:

            Är man skyldig för man är misstänkt? Jag va där han har inte skjutit någon. Tro mig du är inte en tiondel begåvad som han är du kommer aldrig bli hälften av den man han är. han är en ordentlig underbar kille som pluggar bio medecine och de enda han har på sitt register är ngn trafikförseelse. Som sagt get ute facts straight och börja inte med personangrepp , jag vill inte gå på den nivån men fortsätter du så spelar jag på samma nivå

            • S.C. skriver:

              Så då rör sig väl du och din ”underbara” kille i fel kretsar då, för fakta är ju att två personer blivit skjutna!

              Personangreppen började du med i ditt första inlägg, jag svarade att du skulle upplysa oss om vad som var felaktigt.

              Det gjorde du inte.

              Svårare än så är det inte, om något är fel tala om vad.

              Dra inte på dig offertröjan, här finns inga sympatier för kriminella blattar eller deras kompisar eller tjejer.

              • atenisen skriver:

                Bla bla bla… Offertröjan? Haha ! Vet du vad, fortsätt bete dig som du gör, du är okunnig och jävligt pinsam. Allt från att han spela macho för ngn kvinna hade blivit kränkt till att han är alban och med i gäng är fel . Jag fortsätter med mitt och du kan fortsätta peka finger och hara blattar invandrare osv och tro att du hjälper problemen i malmö med att skriva såna här inlägg i kränka folk, blattar är ju så hemska o kriminella , jävligt konstigt att 60% av alla läkare på sjukhus o vårdcentraler i malmö är invandrare. Fortsätt du med ditt, intala dig själv att du gör en otrolig insats så sover du säkert gott om nätterna. Bry dig inte om att skriva mer du är lila kunnig som lindsey lohan on crack. Ciao vi kanske syns någon dag kan fortsätta diskussionen då

                • S.C. skriver:

                  Så varför kom pistolen fram överhuvudtaget då, behövde han den för att han var på väg till vårdcentralen eller?

                  • Kapten_Krok skriver:

                    Du klarar dig bra utan hjälp ser jag. Det är svårt för de laglösa att hitta argument. Argumenten lär också bli färre på tukthuset.

  2. atenisen skriver:

    Imed att jag va en av dom som satt i bilen och den du kallar idiot är min pojkvän vet jag mer än någon annan. Yttra inte dig utan fakta.

  3. atenisen skriver:

    Ditt jävla svin, den enda som borde skämmas är du i te ens 40% av det du är skrivit är sant. Ta reda på din fakta din clown innan du yttrar dig. Idiot? Perfekt ord för att beskriva dig sjäv.

  4. boonkaan skriver:

    Hur fan finns det så korkade svenskar? Var in på andre ante carlsons FB sida. Skäms att vara svensk med en landsman som den. hoppas åklagarna läser på hans polares kommentarer men det är nog inte troligt. så intelligenta är dom inte .

Kommentarer inaktiverade.